28 Şubat 2009 Cumartesi

Dünyanın ilk Sportif Aktivite Coupe'si BMW X6

Bu otomobil farkına varılmayacak bir otomobil değil. Göz alıcı burun kısmı, erkeksi tekerlek kemerleri ve muazzam hava girişleri cazip yan hatlarını seyretmek için bile olsa durup ona iyice bakmanıza neden oluyor. Ancak göz açıp kapamaya pek de vakit olmuyor. Ne de olsa BMW X6 ağır manevralara uygun bir otomobil değil. Geniş gövdesi, büyük tekerlekleri ve zarif coupe
tavan hatları süratle önünüzden geçerken, bir an onun atletik arka kısmını görme imkanını yakalıyorsunuz. Ve ona saygınızı ifade etme gereği duyuyorsunuz. Onun arka görüntüsünü hayranlıkla izlerken X6'nın yolda ne derece etkileyici göründüğünü ve ne kadar alçak oldugunu fark ediyorsunuz. Otomobil bilgi kılavuzu 1.69 metre uzunlugunda oldugunu belirtse de, bunun bir basım hatası oldugu hissine kapılıyorsunuz.


X6, BMW X ailesinin en sportif ve çevik üyesi. Büyük bir BMW coupe'nin performans ve dinamik tasarımı ile bir Sportif Aktivite Aracı'nın çok yönlülüğünü ve yükseltilmiş oturma pozisyonunu bir araya getiriyor. Bu yüzden X6 yepyeni bir otomobil sınıfı yarattıgını iddia edebilir: Sportif Aktivite Coupe'yi...

X6, akıllı all-wheel sürüş sistemi xDrive ve etkileyici EfficientDynamics'e ilaveten teknik açıdan da dünyada ilklere imza atıyor: Dinamik Performans Kontrolü ile -BMW X6 xDrive50i için- Çift turbo teknolojisine ve High Precision Injection'a sahip ilk V8 benzin motoru.


Herhangi bir coupe'nin arkasına binerken, yer kapasitesi bakımından fazla bir şey beklemezsiniz. Bu yüzden de BMW X6'nın genişliği hoş bir sürpriz oluyor. Gerçekten de arka tarafta orta konsolun her iki yanında oturan yolcular son derece konforlu ve rahat bir oturma alanının keyfini çıkartıyor. Geniş bacak uzatma ve baş dayama özelliklerinin yanı sıra, yerde de sizi rahatsız edebilecek bir orta bölme bulunmuyor. Bu gerçekten müthiş bir keyif.

X6 aynı zamanda geniş bir yükleme alanı da sunuyor. Sonuna kadar açılan bagaj kapağına dört golf çantası yüklenebiliyor. Bir coupe için 570 litrelik bir yükleme kapasitesi olağanüstü. Ayrıca arka koltuktaki üçte bir/üçte ikilik sırt dayama yerleri indirildiği zaman yükleme kapasitesi 1,450 litreye çıkıyor.

X6 benzinli modellerde ödüllü 3.0 litrelik altı silindirli motor (X6 xDrive35i) veya yeni V8 (X6 Dxrive50i) ile sunuluyor. Her iki motor da büyük bir güç üretimini düşük yakıt tüketimi ile bir araya getiren Çifte Turbo teknolojisi ve Hassas Direkt Enjeksiyon sistemine sahip. Dizel motor tutkunları 235bg'lik (173kW) X6 xDrive30d veya X6 xDrive35d arasında bir seçim yapabilir. X6 xDrive 35d Değişken Çift Turbo teknolojisi ile 286 bg'ne (210kW) ve 580 Nm tork üreten altı silindirli bir motora sahip.



BMW X6 xDrive35i
Twin Turbo teknolojisine ve Hassas Direkt Enjeksiyon sistemine sahip 6 Silindirli
Hacim cc: 2,979
Maksimum Güç bg/(kW)/dev/dk.: 306 (225)/5,800
Tork Nm/dev/dk. : 400/1,300
Maksimum Hız: 240
Yakıt Tüketimi 1/100km
şehir içi: 14,9
şehir dışı: 8,6
birleşik: 10,9
CO2 emisyonu g/km : 262
EfficientDynamics teknolojisi : Hassas Direkt Enjeksiyon, hava giriş kontrolü , Fren Gücü Yenilenmesi, kayma dirençli tekerlekler, uygun aerodynamik özellikler.


daha fazla bilgi için: www.bmw.com/x6


kaynak: BMW Magazine.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder