2 Mart 2009 Pazartesi

HONDA HYBRID

Honda Hybrid, Honda tarafından Accord serisi altında üretilen bir modeldir. 2005-2007 yılları arasında üretilen model, orta boy binek araç sınıfında 4 kapılı sedan tipi olup, Honda Accord serisi özellikleri taşımakta ve Honda Inspire modeli ile benzerlikler göstermektedir.






Üstün yakıt tasarrufu sağlayan ve çevreci motor teknolojisi sayesinde, küresel ısınma ile mücadelede etkin rol oynayan Honda Civic Hybrid, Ekoloji İstanbul 2008 Fuarı`nda sergilenen ilk araç oldu. Ekoloji İstanbul 2008 Fuarı`nda yer alan Honda Civic Hybrid, ayrıca Türkiye`nin ilk ve tek hibrit otomobili olma özelliğini koruyor.
17-20 Ocak 2008 tarihleri arasında Yeşilköy Dünya Ticaret Merkezi`nde bu yıl yedincisi düzelenen fuarın ilk otomobil katılımcısı Honda oldu.








Honda Civic Hybrid`in teknolojisi elektrik ve benzin motorunun beraber kullanılmasına imkan veriyor. Elektrik motoru desteği ile çalışan benzin motorunun, sıvı yakıtı en etkili biçimde kullanarak tasarruf sağlamasını amaçlayan Hybrid sistemi, zararlı gaz emisyonlarını da mümkün olduğunca düşürüyor. Bu sayede açığa çıkan CO2 gibi zararlı gazların çevreye olan kötü etkileri azalıyor.
Honda kurulduğu dönemden bugüne kadar çevre bilincine önem vermiş ve bu doğrultuda geliştirmiş olduğu teknolojilerle birçok ilke imza atarak otomobil endüstrisinde çevre bilincine sahip lider bir marka olmuştur. Honda, ürünlerindeki CO2 azaltma hedeflerini duyuran dünyadaki ilk otomobil üreticisidir.







Civic Hybrid`in çalışma prensibi kısaca aşağıdaki gibi açıklanabilir:
Araç sabit durumda (Kırmızı ışıkta vs. durduğunda)
Benzinli motor devre dışı ve yakıt tüketimi sıfır
Çalıştırma ve hızlanma :
Benzinli motor elektrik motoru desteği ile düşük hız supap ateşlemesi modunda çalışıyor
Ani hızlanma :
Benzinli motor elektrik motor desteği ile yüksek hız subap ateşlemesi modunda çalışıyor
Düşük hızda seyir :
Benzinli motorun dört silindirinin de supapları kapalı, ateşleme yok. Araç sadece elektrik motoru ile çalışıyor.
Kademeli hızlanma ve yüksek hızda seyir :
Benzinli motor düşük hız supap ateşlemesi modunda çalışıyor.
Frenleme :
Benzinli motorun dört silindirinin supupları kapalı, ateşleme yok. Elektrik motoru hızlanma sırasında açığa çıkan enerjiyi maksimum oranda geri kazanıyor ve aküde depoluyor.



kaynak: Oto-Park Team.
daha fazla bilgi için Honda'nın websitesini ziyaret edebilirsiniz.
www.Honda.com.tr - Honda Türkiye
www.Honda.com - Honda Official Site

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder