Sevgili ziyaretçilerimiz,
Sitemizin en alt kısmında bulunan, Istanbul Yol Yogunlugu Canlı Kamera Yayını sayesinde, istediginiz zaman yollardaki trafik durumunu kontrol edebilirsiniz. Üstelik, hertaraftan açılan istenmeyen reklam pencereleri de olmaksızın..
Oto-Park Team.
2 Mart 2009 Pazartesi
HONDA HYBRID
Honda Hybrid, Honda tarafından Accord serisi altında üretilen bir modeldir. 2005-2007 yılları arasında üretilen model, orta boy binek araç sınıfında 4 kapılı sedan tipi olup, Honda Accord serisi özellikleri taşımakta ve Honda Inspire modeli ile benzerlikler göstermektedir.


Üstün yakıt tasarrufu sağlayan ve çevreci motor teknolojisi sayesinde, küresel ısınma ile mücadelede etkin rol oynayan Honda Civic Hybrid, Ekoloji İstanbul 2008 Fuarı`nda sergilenen ilk araç oldu. Ekoloji İstanbul 2008 Fuarı`nda yer alan Honda Civic Hybrid, ayrıca Türkiye`nin ilk ve tek hibrit otomobili olma özelliğini koruyor.
17-20 Ocak 2008 tarihleri arasında Yeşilköy Dünya Ticaret Merkezi`nde bu yıl yedincisi düzelenen fuarın ilk otomobil katılımcısı Honda oldu.


Honda Civic Hybrid`in teknolojisi elektrik ve benzin motorunun beraber kullanılmasına imkan veriyor. Elektrik motoru desteği ile çalışan benzin motorunun, sıvı yakıtı en etkili biçimde kullanarak tasarruf sağlamasını amaçlayan Hybrid sistemi, zararlı gaz emisyonlarını da mümkün olduğunca düşürüyor. Bu sayede açığa çıkan CO2 gibi zararlı gazların çevreye olan kötü etkileri azalıyor.
Honda kurulduğu dönemden bugüne kadar çevre bilincine önem vermiş ve bu doğrultuda geliştirmiş olduğu teknolojilerle birçok ilke imza atarak otomobil endüstrisinde çevre bilincine sahip lider bir marka olmuştur. Honda, ürünlerindeki CO2 azaltma hedeflerini duyuran dünyadaki ilk otomobil üreticisidir.



Civic Hybrid`in çalışma prensibi kısaca aşağıdaki gibi açıklanabilir:
Araç sabit durumda (Kırmızı ışıkta vs. durduğunda)
Benzinli motor devre dışı ve yakıt tüketimi sıfır
Çalıştırma ve hızlanma :
Benzinli motor elektrik motoru desteği ile düşük hız supap ateşlemesi modunda çalışıyor
Ani hızlanma :
Benzinli motor elektrik motor desteği ile yüksek hız subap ateşlemesi modunda çalışıyor
Düşük hızda seyir :
Benzinli motorun dört silindirinin de supapları kapalı, ateşleme yok. Araç sadece elektrik motoru ile çalışıyor.
Kademeli hızlanma ve yüksek hızda seyir :
Benzinli motor düşük hız supap ateşlemesi modunda çalışıyor.
Frenleme :
Benzinli motorun dört silindirinin supupları kapalı, ateşleme yok. Elektrik motoru hızlanma sırasında açığa çıkan enerjiyi maksimum oranda geri kazanıyor ve aküde depoluyor.


Üstün yakıt tasarrufu sağlayan ve çevreci motor teknolojisi sayesinde, küresel ısınma ile mücadelede etkin rol oynayan Honda Civic Hybrid, Ekoloji İstanbul 2008 Fuarı`nda sergilenen ilk araç oldu. Ekoloji İstanbul 2008 Fuarı`nda yer alan Honda Civic Hybrid, ayrıca Türkiye`nin ilk ve tek hibrit otomobili olma özelliğini koruyor.
17-20 Ocak 2008 tarihleri arasında Yeşilköy Dünya Ticaret Merkezi`nde bu yıl yedincisi düzelenen fuarın ilk otomobil katılımcısı Honda oldu.


Honda Civic Hybrid`in teknolojisi elektrik ve benzin motorunun beraber kullanılmasına imkan veriyor. Elektrik motoru desteği ile çalışan benzin motorunun, sıvı yakıtı en etkili biçimde kullanarak tasarruf sağlamasını amaçlayan Hybrid sistemi, zararlı gaz emisyonlarını da mümkün olduğunca düşürüyor. Bu sayede açığa çıkan CO2 gibi zararlı gazların çevreye olan kötü etkileri azalıyor.
Honda kurulduğu dönemden bugüne kadar çevre bilincine önem vermiş ve bu doğrultuda geliştirmiş olduğu teknolojilerle birçok ilke imza atarak otomobil endüstrisinde çevre bilincine sahip lider bir marka olmuştur. Honda, ürünlerindeki CO2 azaltma hedeflerini duyuran dünyadaki ilk otomobil üreticisidir.



Civic Hybrid`in çalışma prensibi kısaca aşağıdaki gibi açıklanabilir:
Araç sabit durumda (Kırmızı ışıkta vs. durduğunda)
Benzinli motor devre dışı ve yakıt tüketimi sıfır
Çalıştırma ve hızlanma :
Benzinli motor elektrik motoru desteği ile düşük hız supap ateşlemesi modunda çalışıyor
Ani hızlanma :
Benzinli motor elektrik motor desteği ile yüksek hız subap ateşlemesi modunda çalışıyor
Düşük hızda seyir :
Benzinli motorun dört silindirinin de supapları kapalı, ateşleme yok. Araç sadece elektrik motoru ile çalışıyor.
Kademeli hızlanma ve yüksek hızda seyir :
Benzinli motor düşük hız supap ateşlemesi modunda çalışıyor.
Frenleme :
Benzinli motorun dört silindirinin supupları kapalı, ateşleme yok. Elektrik motoru hızlanma sırasında açığa çıkan enerjiyi maksimum oranda geri kazanıyor ve aküde depoluyor.
kaynak: Oto-Park Team.
daha fazla bilgi için Honda'nın websitesini ziyaret edebilirsiniz.
www.Honda.com.tr - Honda Türkiye
www.Honda.com - Honda Official Site
www.Honda.com.tr - Honda Türkiye
www.Honda.com - Honda Official Site
Etiketler:
honda,
honda hybrid,
honda inspire,
honda yeni motor,
hybrid,
motor
28 Şubat 2009 Cumartesi
Dünyanın ilk Sportif Aktivite Coupe'si BMW X6

tavan hatları süratle önünüzden geçerken, bir an onun atletik arka kısmını görme imkanını yakalıyorsunuz. Ve ona saygınızı ifade etme gereği duyuyorsunuz. Onun arka görüntüsünü hayranlıkla izlerken X6'nın yolda ne derece etkileyici göründüğünü ve ne kadar alçak oldugunu fark ediyorsunuz. Otomobil bilgi kılavuzu 1.69 metre uzunlugunda oldugunu belirtse de, bunun bir basım hatası oldugu hissine kapılıyorsunuz.
X6, BMW X ailesinin en sportif ve çevik üyesi. Büyük bir BMW coupe'nin performans ve dinamik tasarımı ile bir Sportif Aktivite Aracı'nın çok yönlülüğünü ve yükseltilmiş oturma pozisyonunu bir araya getiriyor. Bu yüzden X6 yepyeni bir otomobil sınıfı yarattıgını iddia edebilir: Sportif Aktivite Coupe'yi...
X6, akıllı all-wheel sürüş sistemi xDrive ve etkileyici EfficientDynamics'e ilaveten teknik açıdan da dünyada ilklere imza atıyor: Dinamik Performans Kontrolü ile -BMW X6 xDrive50i için- Çift turbo teknolojisine ve High Precision Injection'a sahip ilk V8 benzin motoru.

Herhangi bir coupe'nin arkasına binerken, yer kapasitesi bakımından fazla bir şey beklemezsiniz. Bu yüzden de BMW X6'nın genişliği hoş bir sürpriz oluyor. Gerçekten de arka tarafta orta konsolun her iki yanında oturan yolcular son derece konforlu ve rahat bir oturma alanının keyfini çıkartıyor. Geniş bacak uzatma ve baş dayama özelliklerinin yanı sıra, yerde de sizi rahatsız edebilecek bir orta bölme bulunmuyor. Bu gerçekten müthiş bir keyif.
X6 aynı zamanda geniş bir yükleme alanı da sunuyor. Sonuna kadar açılan bagaj kapağına dört golf çantası yüklenebiliyor. Bir coupe için 570 litrelik bir yükleme kapasitesi olağanüstü. Ayrıca arka koltuktaki üçte bir/üçte ikilik sırt dayama yerleri indirildiği zaman yükleme kapasitesi 1,450 litreye çıkıyor.
X6 benzinli modellerde ödüllü 3.0 litrelik altı silindirli motor (X6 xDrive35i) veya yeni V8 (X6 Dxrive50i) ile sunuluyor. Her iki motor da büyük bir güç üretimini düşük yakıt tüketimi ile bir araya getiren Çifte Turbo teknolojisi ve Hassas Direkt Enjeksiyon sistemine sahip. Dizel motor tutkunları 235bg'lik (173kW) X6 xDrive30d veya X6 xDrive35d arasında bir seçim yapabilir. X6 xDrive 35d Değişken Çift Turbo teknolojisi ile 286 bg'ne (210kW) ve 580 Nm tork üreten altı silindirli bir motora sahip.

BMW X6 xDrive35i
Twin Turbo teknolojisine ve Hassas Direkt Enjeksiyon sistemine sahip 6 Silindirli
Hacim cc: 2,979
Maksimum Güç bg/(kW)/dev/dk.: 306 (225)/5,800
Tork Nm/dev/dk. : 400/1,300
Maksimum Hız: 240
Yakıt Tüketimi 1/100km
şehir içi: 14,9
şehir dışı: 8,6
birleşik: 10,9
CO2 emisyonu g/km : 262
EfficientDynamics teknolojisi : Hassas Direkt Enjeksiyon, hava giriş kontrolü , Fren Gücü Yenilenmesi, kayma dirençli tekerlekler, uygun aerodynamik özellikler.

daha fazla bilgi için: www.bmw.com/x6
kaynak: BMW Magazine.
Kaydol:
Yorumlar (Atom)